Logo Modelbouwcompany
 
   
Producten
Zoeken
Bestsellers
HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35
HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35 HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35
HOBBY BOSS 80132 GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH 1/35
GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH

Gewicht   

0,700 KG

€ 36,25
Prijs per stuk

Voorraad : 1

Aantal: 
Bestellen
 
Op verlanglijst
GERMAN PANZERKAMPFWAGEN IV AUSF D/TAUCH

Voor "Operatie Sealion", de geplande invasie van Groot-Brittannië, vroeg de commandant van het leger oorspronkelijk om 180 onderwatertanks. Op 1 augustus 1940 waren er 90 Panzer III-tanks met 3,7 cm KwK-kanonnen, 10 Panzer III met 5 cm KwK en 28 Panzer IV gereed voor gebruik. Daarnaast waren er twaalf Sturmgeschutz beschikbaar. Op 19 augustus 1940 stonden er in totaal 152 Panzer III en 48 Panzer IV klaar voor de vier speciale Panzer-eenheden. Nadat "Operatie Sealion" was opgegeven, werden de voertuigen verdeeld over Eutin, Putlos, Bremen en Hamburg bijna allemaal toegewezen aan de 18e Panzer Division.
     De Tauchpanzer IVD werd omgebouwd voor de onderwaterversie. Extra afdichting was voorzien voor de luchtinlaten van de motor en de uitlaat was uitgerust met terugslagkleppen in plaats van de normale uitlaatdempers. De mantel en de MG-bevestigingen waren allemaal bedekt met waterdichte stof. Het vizier van de bestuurder is waterdicht gemaakt door een speciale metalen afdekking met een vizierblok. Een opblaasbare rubberen buis werd ook gebruikt om de turret af te dichten.
 
 
 
 
 
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies